Om Hyundai

Hyundai Motor Norway NUF

Hyundai kom til Norge i 1992 og selskapet het Hyundai Auto Norge. I 1995 var de første 10 000 biler solgt i Norge. Året etter, i 1996, var Hyundai Accent blant de mest solgte merkene i landet. I 2005 ble agenturet overtatt av Hyundai Motor Company i Seoul, Korea og selskapsnavnet ble endret til Hyundai Motor Norway.

Vi holder til i Alf Bjerkes vei 8 på Alna i i Oslo med ca 30 ansatte som håndterer hele 67 forhandlere spredt over hele Norge

Hyundai globalt

Hyundai Motor er en av verdens største bilprodusenter og verdens 39. mest verdifulle selskap (2015). Verdien på selskapet er i følge Interbrands Best Global Brands over 11 000 milliarder dollar.  Blant bilprodusentene er Hyundai nr 7 på denne listen, rett bak Ford og foran Audi og Nissan. Det er 11. året på rad at Hyundai er på den eksklusive listen av de 100 mest verdifulle selskap i verden. På disse årene har selskapets verdi steget med ca 200 %. 

Hyundai Motor selger ikke bare fem millioner biler i året, vi sikrer også kvaliteten ved, som eneste bilprodusent i verden,  å ha en integrert industristruktur med bl a fem egne stålverk. Det sikrer trygghet for leveranser og kvalitet.

Hyundai Motor ble etablert i Korea i 1967 og er i dag rangert som verdens femte største bilprodusent med over 104 000 ansatte under navnet Hyundai Motor Company. Bilene blir produsert på fabrikker i åtte land over hele verden og solgt i 200 land av 6 000 forhandlere. Selskapet består av over 20 datterselskap innen bilindustrien.

Avsnitt om Hyundai globalt

Filosofi

New Thinking. New Possibilities. 

Hyundai vil utfordre gamle oppfatninger og etablerte sannheter. New Thinking. New Possibilities er Hyundais globale kommunikasjonsplattform og vår måte å kommunisere vårt mål om å være en leverandør av topp kvalitetsbiler- og utstyr til folk flest.

Vårt fokus er på kundene våre og deres behov. Vi ettestreber å tilby bilopplevelser som overstiger våre kunders forventninger. Derfor jobber våre fabrikker, utviklingssentre, importører og forhandlere tett sammen for å fange opp og forstå dine behov i din hverdag. På denne måten kan vi bli en partner som varer hele livet. Les mer om vår filosofi og merkevare her. 

Kjerneverdier

Kundeorientering

Ved å fokusere på hva kundene våre ønsker skal vi tilby topp kvalitet og service som tilfredstiller ønsker og forventninger.

Samarbeid

Gjennom samarbeid og kommunikasjon med alle rundt oss skal vi skape synergier og bevisthet på hva vi gjør.

Utfordringer

Vi skal sammen strekke oss mot nye muligheter med kreativ tankegang og fremoverlent lidenskap.

Menneskeorientering

Hyundais fremtid ligger i hendene til hver enkelt ansatt. Vi gjør alt vi kan for å utvikle en kultur med respekt for hvert enkelt menneskes talent og våre kunders behov.

Globalt verdenssamfunn

Vi respekterer at folk er forskjellige. Vi streber mot å tilby verdier for alle, slik at vi blir ønsket og respektert.

Teknologi

Teknologi er et vidt begrep, og spenner fra de mest avanserte elektroniske styreenheter til stålkvalitet i et bilkarosseri. Hyundai investerer tungt i teknologi på alle nivåer, også i produksjonsteknologi, en av hovedfaktorene som gjør det mulig å tilby biler med utstyr vi bare fant på dyrere biler for få år siden.

For Hyundai er det viktig med nærhet til markedet. Derfor har vi i Tyskland opprettet et europeisk utviklingssenter som står bak bilene som er laget spesielt for det europeiske markedet, bl a  ix20, ix35 og i40. I tillegg har vi teknologiske forskningssentre i Korea, USA, Japan og India. Vi har også testbaner i Korea og USA.

Design

Fluidic Sculpture er Hyundais designspråk.

Dette språket bidrar til å gjøre hver bil fra Hyundai unik. Filosofien er basert på inspirasjon fra naturen, og designspråket skal bidra til at du øyeblikkelig gjenkjenner en Hyundai. 

Resultatet blir biler med et strømlinjeformet utseende som gir et moderne og tiltalende utseende. Gjennom design vil vi tilby våre kunder verdier som tilfredsstiller utover bare å kjøpe og eie et kjøretøy.

Med designspråket Fluidic Sculpture kan man kjenne igjen en Hyundai på den hexagonale (sekskantede) grillen og flytende linjer som slekter på hverandre.

design

Produksjon

Totalt har Hyundai kapasitet til å bygge ca åtte millioner biler i året på sine fabrikker rundt omkring i verden.

Tsjekkia
Denne fabrikken stod ferdig i 2008 og kan produsere 300 000 biler pr år. Mange av bilene vi kjenner fra Norge produseres her, bl a ix20, ix35 og i30.

Korea
I Ulsan i Korea har vi verdens største bilfabrikk med 34 000 ansatte og produksjonskapasitet på over 5 000 biler pr. dag. Hyundai har også sitt eget stålverk i Korea for å sikre kvalitet og tilgang.

Tyrkia
Vår fabrikk i Tyrkia ble bygget i 1997. Den har en kapasitet på 100 000 biler pr år og her produseres bl a i10 og i20.

Hyundai har også store fabrikker i USA, Kina, India, Russland og Brasil.

Hyundai nyhetsbrev

Registrer din e-postadresse her:

Gyldig e-postadresse må fylles ut