Design

Alle bilder

Eksteriør

Interiør

En dynamisk filosofi. Tre elektriske drivlinjer.

Hyundai har allerede tatt ledelsen ved å være de første som serieproduserer hydrogenelektriske biler som kun slipper ut rent vann. Nå kommer steg to i dette viktige miljøarbeidet. Nå er IONIQ her med hele tre elektriske modeller; ren elbil, ladbar hybrid og hybrid. IONIQ blir den første bilen i verden med disse tre drivlinjene som alternativ.

Helt nye Hyundai IONIQ

Visjon

Hyundais visjon for fremtidens bilindustri er valgfrihet med flere ulike drivlinjer som bygger på kundenes ulike behov, uten at det må gå på akkord med verken god design eller kjøreglede.

Grunnlaget for IONIQ er en helt ny plattform designet spesielt for elektrifiserte drivlinjer. Chassiset er optimalisert for å gi de beste kjøreegenskaper, mens bilen er maksimalt energieffektiv uavhengig av om den er elektrisk, hybrid eller ladbar hybrid.

Fremtiden venter. Forvent mer teknologi.

Innvendig er IONIQ stilren, futuristisk og innbydende.

Under de delikate overflatene venter ny teknologi som trådløs lading av mobiltelefon, avanserte multimediefunksjoner, ventilerte seter og et kraftig lydanlegg fra Infinity. 

Ønsker du mer informasjon om IONIQ?

Registrer dine-postadresse her og bli den første til å motta oppdatert informasjon om IONIQ og andre modeller fra Hyundai.

 

Jeg godtar med dette å motta informasjon og tilbud fra Hyundai og har gjort meg kjent med personvernerklæringen.

Gyldig e-postadresse må fylles ut

Ta en titt!

Den aller første Hyundai IONIQ filmen er her, og vi inviterer deg med på en kjøretur.  Len deg tilbake og nyt!

Sikkerhet

Føl deg trygg

I tillegg har IONIQ alt en moderne bil kan by på av sjåførassistanse og sikkerhetssystemer som:

  • AEB (Autonomous Emergency Braking) er et system som automatisk bremser bilen for å unngå farlige situasjoner.
  • LDWS (filskiftevarsler) gir beskjed hvis bilen er i ferd med å skifte fil uten at blinklyset har blitt aktivert.
  • LKAS (Lane Keeping Assist System) er et aktivt system som gjør at man unngår uønsket skifte av kjørebane.
  • BSD (Blind Spot detector) er et radarsystem som overvåker bilens blindsoner og varsler om evt kjøretøy i dens dødvinkel
  • RCTA (Rear-Cross Traffic Alert) bruker radar til å varsle om kryssende trafikk bak bilen i ryggesituasjoner
  • SCC (Smart Cruise Control) tilrettelegger for en jevn avstand og fart ift bilen foran uten at sjåføren trenger å røre gass eller brems.
  • Syv kollisjonsputer.

Ytelse

Teknologi

IONIQ hybrid blir utstyrt med en firesylindret 1,6 Gdi bensinmotor med direkte innsprøytning som yter 105 hk og gir 147 Nm dreiemoment. Den elektriske motoren leverer 32 kW (43,5 hk) med strøm fra et lithium-ion polymerbatteri med kapasitet på 1,56 kWt. Totalt gir dette en systemytelse på 103,6 (141 hk) og opp til 265 Nm dreiemoment. Toppfarten er 185 km/t og utslippet utgjør 81 g/km kombinert. Med en seks-trinns dobbelclutch girkasse byr IONIQ på en dynamisk kjøreopplevelse på høyt nivå.

I 2017 kommer IONIQ som ladbar hybridbil til Norge. Den kan kjøre opp til 50 km på det potente 8,9 kWt lithium-ion polymerbatteriet. Den elektriske motoren på 45 kW (61hk) gir sammen med den firesylindrede 1,6 l bensinmotoren et CO2 utslipp på 34 g/km.

Standardutstyr

Batteri

Lithium Ion - Polymer batteri 1.56kW

Teknologi og komfort

PTC varmer
USB lader
Infinity stereo (8 høytalere inkludert subwoofer og ekstern forsterker)
8'' Navigasjon med Live Services, Android Auto og Apple CarPlay
Drivemode select
Fartsholder med fartsbegrenser
Automatisk klima (2 sone)
Supervision 4,2'' LCD instrumentdisplay
Fjernstyrt sentrallås
USB og AUX porter
Smart cruise control

Sikkerhet

Aktiv filskifteassistent (LKAS)
Ryggekamera (med dynamisk guideline)
Autobrems (By, landevei inkludert fotgjengergjenkjenning)
Parkeringssensor bak
ABS bremser med bakkestart assistanse
7 kollisjonsputer

Utvendig

Oppvarmede speil med speilhus i bilens farge og integrert blinkelys
LED kjørelys
Automatisk lyskontrol (skifter mellom kjørelys og nærlys)
Halogen frontlys
15'' Lettmetallfelg med aero-deksel

Innvendig

Varme i fører og passasjersete
Oppvarmbart multifunksjonsratt
Elektrisk vindusheis bak
Elektrisk vindusheis med autofunksjon foran
Midtarmlene med koppholder
Nedfellbare bakseterygger (60/40)
Kartlampe med solbrilleholder
Lommer bak forsetene
Høydejustering fører
Elektrisk korsryggstøtte førersete
Høyde og lengde justerbart ratt

Ekstra utstyrspakker

Teknikkpakke

  • Bi-Xenon
  • Elektrisk setejustering
  • Trådløs lading av mobiltelefon
  • Blindsonevarsler
  • Smart key

Kr. 25000,-

Komplett utstyrsliste for denne pakken

Varme i bakseter
Pedaler i metall
Parkeringssensor foran
Utvidet sikkerhetspakke (Blindsone varsler og ryggeradar)
Trådløs lading for mobiltelefon i midtkonsoll
10-veis elektrisk setejustering (Fører)
Utvendige dørhåndtak i krom
Regnsensor og auto avduggingsfunksjon
Elektrisk innfellbare speil
Bi-Xenon
Automatisk avblending av innvendig speil
Sidelist i krom
Ventilasjon til bakre seterad
Oppgradert dørtrekk
Innvendig dørhåndtak i krom
LED kombinasjonslampe bak
Supervision 7'' LCD instrumentdisplay
Smartkey med startknapp (Nøkkelløs lås og start)

Skinninteriør

  • Skinninteriør
  • Ventilasjon i fører og passasjersetet

Kr. 10000,-

Komplett utstyrsliste for denne pakken

Ventilasjon i fører og passasjersetet
Skinnseter
Denne pakken krever: Teknikkpakke

Soltak

  • Soltak
  • Elektrisk åpning

Kr. 10000,-

Komplett utstyrsliste for denne pakken

Elektrisk åpning og lukking
Soltak
Denne pakken krever: Skinninteriør

Motorstørrelse og tekniske data

1.6 GDi

Hybrid Automat

kr 271 900

Batteri og lading

1.6 GDi
Volt 240
Brutto batterikapasitet (kWh) 1,56
Batteri teknologi Li-Ion polymer

Motor, vekter og dimensjoner

1.6 GDi
Felg dimensjon 6.0x15 Offset 46 (195/65R15)
Akselavstand 2700
Høyde 1460
Bredde 1820
Lengde 4470
Felgstørrelse 15''
Forbruk blandet kjøring (l/010km) 0,34
Hengervekt Ikke tilgj.
Bagasjeromsvolum l. (VDA211) 456 / 1518
Toppfart 185
0 - 100 km/t (sek.) 10,80
Egenvekt 1361
Max Dreiemoment (Nm) 265
Max HK 141

Prisliste

IONIQ hybrid 1.6 GDi Hybrid Automat kr 271 900
Metallic lakk kr 5 900

Tester

Hyundai IONIQ er Årets Bil 2017

Publisert:

– En verdig vinner: Juryleder i Årets Bil og ansvarlig redaktør for motorredaksjonen i Aller Media, Espen Stensrud, mener de Hyundai-ansatte har grunn til å feire. IONIQ er nemlig en meget verdig vinner. – Ja. De scorer høyt på kriteriene som juryen legger til grunn; totalopplevelse, utstyr og gunstig pris, forklarer Stensrud.

Les hele artikkelen her

Bestill prøvekjøring

Prøvekjøring: Hyundai Ioniq Electric

Publisert:

Nye Ioniq er bygget som miljøbil fra bunnen av. Du får den som elbil, fullhybrid og ladehybrid, og holder bilen hva den lover, kan den sende Hyundai rett til topps både for de som liker å kjøre grønt og for de som tenker mest på lommeboka. Vi har prøvekjørt elbil-utgaven.

Les testen her

Registrer deg her mer informasjon om IONIQ og andre nyheter fra Hyundai

Hyundai Ioniq EV: Her kommer den neste elbil-suksessen!

Publisert:

Jeg har akkurat hatt det første møtet med det jeg tror blir den neste elbil-suksessen her på berget: Hyundai Ioniq EV. Sjelden har så mange piler pekt i samme positive retning samtidig: Bilen ser bra ut, er rommelig og har god kjørekomfort, den har bra rekkevidde – og den har knallgod pris.

Les testen her

Klikk her for å reservere tid for prøvekjøring allerede nå.

Hyundai nyhetsbrev

Registrer din e-postadresse her:

Gyldig e-postadresse må fylles ut