Gå til innhold

Varme i rattet gjør vinterkjøring mer behagelig

Har du først opplevd å sette deg inn i en bil med varme i rattet etter å ha skrapt bilrutene for is, finnes ingen vei tilbake.

  • Publisert: 16.01.17

Tenk deg en kald morgen med litt dårlig tid. Før jobben skal du kanskje levere minstemann i barnehagen eller på skolen. Ute er det surt og kaldt. Da er det deilig å ha en bil med både oppvarmet ratt, anti-dugg funksjon og setevarme for sjåfør og passasjer.

Rattvarme som standard

Det er flere bilmerker som leverer biler med varme i rattet, men ikke alle har det som standardutstyr. Alle Hyundais modeller leveres med oppvarmet ratt, og på de fleste modellene er oppvarmet ratt og tre-trinns setevarme standard – selv på rimeligste utstyrsversjon.

I Tucson er både rattvarme og tre-trinns setevarme standard.

Relaterte artikler
Teknologi

Bilteknologien påvirker kropp og sinn

For mange er den daglige kjøreturen en stressende øvelse fylt med frustrasjon over andres kjøreferdigheter og følelsen av å kaste bort dyrebar tid i trafikken. Nyere bilteknologi er med på å endre dette.

Teknologi

Er det mulig å kjøre på hydrogen gjennom Europa?

Det er spørsmålet et titall europeiske biljournalister nå stiller seg. For å finne svaret reiste de søndag på en langtur fra Bergen til Bolzano i Italia med ti hydrogenelektriske biler. I Norge finnes det i dag fem hydrogenstasjoner og i Europa har man nå startet byggingen av et nett av hydrogenstasjoner som skal binde Europa sammen.

Back to top