Gå til innhold

Varme i rattet gjør vinterkjøring mer behagelig

Har du først opplevd å sette deg inn i en bil med varme i rattet etter å ha skrapt bilrutene for is, finnes ingen vei tilbake.

  • Publisert: 16.01.17

Tenk deg en kald morgen med litt dårlig tid. Før jobben skal du kanskje levere minstemann i barnehagen eller på skolen. Ute er det surt og kaldt. Da er det deilig å ha en bil med både oppvarmet ratt, anti-dugg funksjon og setevarme for sjåfør og passasjer.

Rattvarme som standard

Det er flere bilmerker som leverer biler med varme i rattet, men ikke alle har det som standardutstyr. Alle Hyundais modeller leveres med oppvarmet ratt, og på de fleste modellene er oppvarmet ratt og tre-trinns setevarme standard – selv på rimeligste utstyrsversjon.

I Tucson er både rattvarme og tre-trinns setevarme standard.

Relaterte artikler
Teknologi

Er det mulig å kjøre på hydrogen gjennom Europa?

Det er spørsmålet et titall europeiske biljournalister nå stiller seg. For å finne svaret reiste de søndag på en langtur fra Bergen til Bolzano i Italia med ti hydrogenelektriske biler. I Norge finnes det i dag fem hydrogenstasjoner og i Europa har man nå startet byggingen av et nett av hydrogenstasjoner som skal binde Europa sammen.

Teknologi

Fremtidens kjøretøymobilitet

Hyundai CRADLE har presentert mye nyskapende teknologi for fremtidens biler. En av deres seneste nyskapninger, Elevate-konsept, vil være til stor nytte for mobilitet i alle slags terreng, og ikke minst i katastrofer og ulykker.

Back to top