Gå til innhold

Red Dot Design Award

Den 26. oktober mottok Hyundai den prestisjefylte prisen «Red Dot: Brand of the Year 2018». Hedersprisen begrunnes med fremragende designkvalitet og kreativ styrke, og er en historisk seier for bilmerket. Å bli kåret til årets merkevare bekrefter veien vi har gått, og vil fortsette å gå med fremtidige produkter og prosjekter.

  • Publisert: 30.10.18

En av verdens mest anerkjente designpriser

Den årlige designkonkurransen Red Dot Award som avholdes i Tyskland, er en internasjonal juryering av dagens produkter, prosjekter og konsepter med fokus på design og innovasjon. Gitt designfeltets bredde er konkurransen delt inn i de tre hovedkategoriene produktdesign, kommunikasjonsdesign og designkonsept. Ekspertjuryer vurderer bidragene, på leting etter aktører med høy designkvalitet og nyskapende løsninger. 

En rekke priser til Hyundai

De siste årene har Hyundai mottatt mange priser i ulike utdelinger for innovasjon og godt design. Så sent som 10. oktober ble tre av våre SUV’er premiert under «The International Design Excellence Awards» (IDEA), noe som foreløpig har vært den største designutmerkelsen for Hyundai. Mer info om IDEA: «The International Design Excellence Awards».

Premiefangsten under årets Red Dot Award slo likevel alle rekorder. Hyundai ble premiert med fire «Red Dots» og tre «Red Dot: Best of the Best» utmerkelser i kategorien kommunikasjonsdesign. 

 

Dommere fra de største prisutdelingene innen design har fått øynene opp for våre bilmodeller. Vår store SUV Santa FE, hydrogen SUV’n NEXO og kompakt-SUV’en KONA har på kort tid blitt premiert i to av verdens viktigste designkonkurranser. Aller høyest henger likevel hederstittelen som «Red Dot: Brand of the Year 2018» i samme kategori.

Utmerket design og merkevareledelse

Grunnlegger og CEO av Red Dot Award, Professor Dr Peter Zec, utaler i deres pressemelding at det er en glede å kunne gi denne unike hyllesten til Hyundai Motor Company som posisjonerte seg som den mest suksessfulle merkevaren under årets designkonkurranse. Ikke bare innovative løsningene og godt bildesign sørget for å overbevise juryen, men også Hyundai sin kreative styrke er konsis i alle ledd, og belyser deres gjennomførte kommunikasjonsdesign. I et overmettet marked klarer Hyundai å nå sine kunder med kreativitet, og samtidig formidle bilenes tekniske bakgrunn på en forståelig måte. Effektive samarbeid med kreative partnere, og en konsekvent beslutningsevne innen merkevareledelse er av høy kvalitet, og gir nesten kundene en 360-graders forståelse av Hyundai sin merkevare.

En ære for oss i Hyundai

Markedsdirektør og konserndirektør i Hyundai Motor Company, Wonhong Cho, er beæret over at Hyundai har blitt tildelt en slik utmerkelse. Trofeet som anerkjenner Hyundai som den mest suksessfulle merkevaren under Red Dot Award 2018 ble offisielt overrekt fra Red Dot CEO, Professor Dr. Peter Zec, til Hyundai’s CMO, Wonhong Cho, under gallaen i Berlin 26. oktober.

 

Markedsdirektør Wonhong Cho i Hyundai Motor Company
Det er en viktig milepæl for oss, og en bekreftelse på at vi er på rett vei. Samtidig vil dette motivere oss til å jobbe enda hardere, og danner grunnlaget for flere kreative og innovative prosjekter i fremtiden, slik at vår merkevare virkelig kan bli elsket av alle. Markedsdirektør Wonhong Cho i Hyundai Motor Company

Les pressemeldingen her.

 

Relaterte artikler
Teknologi

Automated Valet Parking System

Hyundai og Kia slapp tidligere i januar en video som viser et system for autonom trådløs lading og parkering av elbiler, kalt Automated Valet Parking System (AVPS). 

Bilnytt

Hybridbiler klatrer på ønskelista

Nesten like mange vil kjøpe hybridbil som bensinbil neste gang de bytter kjøretøy, viser en ny undersøkelse. 31 prosent svarer “hybrid”, mens 35 prosent svarer at foretrekker en tradisjonell diesel- eller bensinbil, ifølge en spørreundersøkelse YouGov har gjennomført.

Back to top