Gå til innhold

Hyundai viser helt nytt ladbart SUV-konsept

Hyundai Motor deler i dag første teaservideo og bilder av et helt nytt og innovativt PHEV SUV-konsept som skal vises under 2019 AutoMobility LA. Konseptbilen er Hyundai Design Centers syvende i rekken som viser merkets økende emosjonelle fokus gjennom det globale designspråket Sensuous Sportiness.

  • Publisert: 14.11.19

- Vi jakter innovative løsninger i design, og tillegger emosjonelle verdier til vår produktopplevelse gjennom designspråket Sensuous Sportiness, sier sjef for Hyundai Global Design Center, SangYup Lee.

SUV-konseptet er en ladbar hybrid, og fokuset er på en miljøvennlig livsstil og konseptets iboende balanse med omgivelsene.

Dynamisk DNA

To underliggende temaer i det dynamiske designkonseptet er Parametric Fantasy og Transcendent Connectivity. I disse temaene er alle parametriske overflater koblet sammen fra karosseri til enten lys- eller utstyrselementer. Designet er sømløst og fritt for distinkte avgrensninger. Lyset fra omgivelsene reflekteres av konkave og konvekse linjer, og skaper et inntrykk av spenning. Designet får karisma av de videreutviklede skjulte lyktene som er hentet fra konseptbilen Le Fil Rouge og helt nye Hyundai Grandeur facelift. I høyere hastigheter er de parametriske luftspjeldene i grillen en original løsning som aktivt justerer aerodynamikk og design.

 

Grillens design

Med de parametriske luftspjeldene er bilens grill helt lukket og statisk når bilen står i ro. Når bilen er i bevegelse flytter de individuelle cellene seg i en gitt sekvens, og skaper med det et svært dynamisk frontdesign. Den dynamiske karakteren inkluderer den funksjonelle effekten av å kontrollere luftstrømmen til bilens drivlinje, noe som optimerer aerodynamikk og drivstofføkonomi.

2019 AutoMobility LA går av stabelen i slutten av november.

Relaterte artikler
Bilnytt

Her er nye Santa Fe

Hyundai Santa Fe kom på markedet for første gang i 2000, og var med det en pioner i det europeiske SUV-markedet, som på den tiden var marginalt i volum. Det første året ble det registrert rundt 1.000 Santa Fe på det europeiske markedet.Siden den gang har Santa Fe markert seg som en kraftfull firehjulstrekker med mye plass og svært høyt utstyrsnivå, og den har bidratt til at Hyundai har solgt over 1,4 millioner SUVer i Europa.

Bilnytt

Hydrogenfylling åpnet igjen i Norge

Etter en omfattende prosess med testing og godkjennelser kunne endelig Hynion på Høvik åpne for hydrogenfylling fredag 22. november. Dermed er det igjen mulig å fylle hydrogen ved en norsk fyllestasjon.

Bilnytt

Her er Hyundais nye KONA

Hyundai bygger videre på sin SUV-suksess med nye KONA. Santa Fe og Tucson har vist vei og nå skal selskapet nå frem til nye moderne kundegrupper og bidra til at selskapet blir det største asiatiske merket i Europa.

Back to top