Gå til innhold

Hyundai sponser Costume Awards

25. januar er det klart for en av årets kuleste motearrangementer, og det med Hyundai som sponsor.

  • Publisert: 24.01.18

Det blir rød løper, kjendiser med antrekk som skal vises frem, prisutdelinger og god stemning. Og midt i det hele finner vi Hyundai.

– Bilbransjen har alltid vært veldig tradisjonell i sin markedsføring og rundt hvilke kanaler som blir brukt for å spre innhold. Vi har et ønske om å få vist oss frem i litt andre kanaler, og da var det naturlig for oss å velge å sponse Costume Awards, forteller Christian Stenbo, markedsdirektør i Hyundai Norge og legger til:

– For oss er det viktig å være tilstede på eventer. Det gir oss en unik mulighet til å få vist frem bilene vi er så stolte av. Og dessuten er det jo veldig kult å få kommet seg ut og møte folk.

Kvinner er en viktig målgruppe

Snittalderen på en Hyundai-kjøper var tidligere 60 år, men etter lanseringen av IONIQ i fjor falt snittalderen ned til 49 år.

– Dette er vi selvfølgelig veldig glade for. Hyundai er det merket med de nest yngste kundene i bilbransjen, og vi har en designstrategi som er bygget på litt yngre kundegrupper, noe som gjenspeiler seg i designet på våre biler, sier Stenbo.

Det har alltid vært en overvekt av menn som har kjøpt biler fra Hyundai, men nå ønsker bilmerket å satse mot enda yngre målgrupper, og ikke minst kvinner.

 

Christian Stenbo
Vårt mål er å posisjonere Hyundai som et moderne og livsstilsorientert merke, og vår nye bil KONA by Hyundai er en ypperlig representant for nettopp dette. Christian Stenbo

KONA kjører til Costume Awards

Under moteeventet vil fire KONA by Hyundai-biler frakte awardsdeltakere til og fra Costume Awards.

– Det blir veldig gøy! Vi gleder oss til å vise frem KONA, og ikke minst å kunne være synlig for en målgruppe vi tidligere ikke har kommunisert så mye med. Bilbransjen er drevet av flere kjøpskriterier, som design, kvalitet, sikkerhet og tekniske funksjoner, og dette håper vi at vi klarer å få frem på en annen måte ved å gjøre ting som dette, sier Stenbo og legger til:

– For oss blir dette en mer relevant måte å kommunisere på, i tillegg til at vi får vist frem bilene våre i bybildet.

Hovedvekten av deltakerne på Costume Awards har mest sannsynlig ikke satt noen plassering av Hyundai i sitt preferansesett, så for bilmerket er dette en ypperlig anledning til å få vist seg frem.

– Vi vil vise at Hyundai er et attraktivt merke som absolutt er noe å vurdere for fremtiden, forklarer Stenbo.

Bonnier-blogger blir ny ambassadør

Hyundai har inngått et samarbeid med beautyblogger Emilie Tømmerberg, noe som linker Hyundai enda nærmere Costume Awards.

– Tømmerberg er blitt vår ambassadør, og hun skal i hele 2018 vise frem sin hverdag med KONA by Hyundai. Dette er et samarbeid vi gleder oss stort til, avslutter Christian Stenbo.

Relaterte artikler
Bilnytt

Hyundai IONIQ electric best ut i svensk lystest

ViBilägare.se satt elbilene BMW i3, Nissan Leaf og Hyundai IONIQ electric opp mot hverandre for å finne ut hvem av modellene som scorer best på lys. Hyundai IONIQ electric kunne kjøre seirende ut.

Bilnytt

Null utslipp og masse personlighet

Den fargerike designperlen Hyundai IONIQ er kåret til Årets Bil 2017 og vant sikkerhetstesten i sin klasse. - Dette er en storselger i Norge, sier markedssjef Christian Stenbo i Hyundai.

Back to top