Gå til innhold

Hyundai og Vodafone

Hyundai og Vodafone sikrer det nyeste innen infotainment systemer – lanseres i 2019.

  • Publisert: 14.11.18

Vi i Hyundai har inngått en europeisk avtale med Vodafone, for utvikling av fullt tilkoblede biler. Fra 2019 lanseres systemet i Europa. Dette betyr tilgang til helt fersk trafikkinformasjon, parkerings- og lokasjonstjenester, bildiagnostikk, avansert talestyring og mye mer – rett inn i bilen. 

Sammen vil selskapene tilby fullt tilkoblede infotainment systemer, i tillegg til en rekke andre tilkoblede tjenester for bilene. Avtalen lar oss utnytte Vodafones tekniske ekspertise, og vil gi tilkoblede tjenester til sjåfører over hele Europa – også her i Norge. Vodafones IoT-nettverk vil utnyttes til å rulle ut våre egne tjenester for flere av Hyundais modeller, og dette gir kundene det siste innen telemetri. 

Vi kommer til å lansere det nye infotainment systemet i 2019. Tjenestene som inkluderes er blant annet helt fersk trafikkinformasjon, parkerings- og lokasjonstjenester, bildiagnostikk, avansert talestyring og mye annet. Systemet fungerer i tillegg med både Android Auto og Apple CarPlay, for å gi en sømløs integrasjon med smarttelefoner. 

Det mest nøyaktige og relevante informasjonen.

– Dette strategiske partnerskapet med Vodafone vil la oss tilby svært mange sjåfører fullt tilkoblede kjøretøyer, støttet av et omfattende europeisk datanettverk. Systemet lanseres neste år med en rekke nye og oppdaterte modeller fra Hyundai. Dette betyr at kundene vil ha den mest nøyaktige og relevante informasjonen tilgjengelig til enhver tid, sier Jungsik Suh, president for IKT i Hyundai Motor Group.

Vodafone støtter vårt syn. 

– Vi er stolte over å jobbe med Hyundai for å forbedre kjøreopplevelsen for deres europeiske kunder. Vodafone har omfattende erfaring med å tilby tilkoblede tjenester til bilbransjen, noe som gir bilprodusentene mulighet til å hele tiden utvikle teknologien ombord, så vel som kundeopplevelsen. Vi er veldig glade for å inkludere Hyundai som partner i dette veldig innovative markedet, sier IoT-direktør Stefano Gastaut i Vodafone. 

Relaterte artikler
Bilnytt

Hyundai henter NASA-topp for å gå inn i urban luftfart

Hyundai Motor Group går for første gang inn i luftfart når selskapet nå etablerer en helt egen divisjon for urban luftmobilitet. Denne typen mobilitet er ventet å vesentlig avlaste langsiktige trafikkproblemer som følge av ekstrem urbanisering.

Bilnytt

Her er nye Santa Fe

Hyundai Santa Fe kom på markedet for første gang i 2000, og var med det en pioner i det europeiske SUV-markedet, som på den tiden var marginalt i volum. Det første året ble det registrert rundt 1.000 Santa Fe på det europeiske markedet.Siden den gang har Santa Fe markert seg som en kraftfull firehjulstrekker med mye plass og svært høyt utstyrsnivå, og den har bidratt til at Hyundai har solgt over 1,4 millioner SUVer i Europa.

Back to top