Gå til innhold

Hyundai Motor kåret til årest produsent av BBC TopGear Magazine

BBC TopGear Magazine har anerkjent Hyundai Motor som årets produsent i den siste utgave av bilmagasinet. Magasinet definerer oss som et sørkoreansk firma med imponerende mangfold og et ambisiøst produktutvalg som har greid å sette mer etablerte merkevarer i skyggen, anerkjennelser vi i Hyundai er svært stolte av.

  • Publisert: 30.11.18

Hyundai Motor har blitt anerkjent som årets produsent av BBC TopGear Magazine i deres nyeste utgave av magasinet med samme navn. BBC TopGear Magazine fremhever Hyundai's raske utvikling gjennom årene og gleder seg over deres mangfoldige og ambisiøse produktspekter spesielt i30N, IONIQ og KONA Electric hylles for sin troverdighet i bilmarkedet.  

BBC TopGear uttaler i forbindelse med kåringen at Hyundai virkelig har løftet seg hva gjelder kreativitet og nytenkning. De sier seg enige i at vi i Hyundai nå har et bredt spekter av biler som setter etablerte merkevarer litt i skyggen - en underdog som stikker av med seier etter seier.

Vi i Hyundai tilbyr nå kunder et av de bredeste produktutvalgene – fra store til små SUV’er, og med et stort tilbud av ulik teknologi og drivstoff. 

 

Markedsdirektør Christian Stenbo i Hyundai Motor Norway
Dette er en veldig hyggelig anerkjennelse å få, og den understreker de store stegene Hyundai tar som merkevare. Vi har en unik modellportefølje, og det er særlig morsomt for oss at KONA electric og IONIQ får ekstra skryt. Elbilene våre flytter til stadighet grensene for hva som er mulig med nullutslippsbiler, og selv etter mer enn to år i salg er IONIQ electric fortsatt markedets mest effektive elbil. Markedsdirektør Christian Stenbo i Hyundai Motor Norway

 

Også i UK er vi stolte over denne prisen. «Å motta denne anerkjennelsen fra BBC TopGear magazine er en bekreftelse på hvor langt vi har kommet i løpet av det siste tiåret. I 2008 solgte vi bare 28.000 biler i Storbritannia, og vi ble kjøpt rent på pris. Spol frem til 2018 og vi er en av de ti beste bilprodusentene i Storbritannia. Før året er omme vil vi selge over 90.000 biler. Nå er den største grunnen til å kjøpe Hyundai design og miljøvennlig teknologi. Vårt merke fortsetter å utvikle seg og vi er veldig stolte over at vi kan tilby våre kunder enda større valg enn noen gang før», sier Tony Whitehorn, konsernsjef, Hyundai Motor UK. 

Også produktsjef, Øyvind Knudsen, i Hyundai Motor Norway støtter disse uttalelsene; «Som bilprodusent har vi tatt store steg i mange år, og vi har nå en modellportefølje som tilbyr svært attraktive biler for alle markeder i Europa. Her i Norge er elbilene naturligvis sentrale, og KONA electric har markert en revolusjon i elbilmarkedet. Samspillet mellom pris, rekkevidde og en omfattende utstyrspakke er unik. Det gjør KONA electric til bilen som virkelig har gjort fullverdig elektrisk mobilitet tilgjengelig for et bredt publikum.

Relaterte artikler
Bilnytt

Her er Hyundais nye KONA

Hyundai bygger videre på sin SUV-suksess med nye KONA. Santa Fe og Tucson har vist vei og nå skal selskapet nå frem til nye moderne kundegrupper og bidra til at selskapet blir det største asiatiske merket i Europa.

Back to top