Gå til innhold

Hyundai hyller kvinnefotball i Paris

Who run the world?

  • Publisert: 20.06.19

Parallelt med fotball-VM skaper vi i Hyundai blest om kvinnefotball i Paris. Oui, oui!

Vi har nemlig åpnet det helt unike museet FIFA World Football Museum. Med utstillingen Women’s Game settes kvinnefotballen i søkelyset.

Publikum får servert en helstøpt fotballopplevelse med historier fra den første offisielle turneringen i Kina 1991, berettelser fra FIFA Women´s World Cups (fra 1991-2015) og den siste turneringen i Frankrike. Hver enkelt del av utstillingen viser unike, originale gjenstander og drakter som bærer fascinerende historier fra spillerne. Utstillingen inneholder også helt spesielle biografier, men viktigst av alt; dette er en trampeklappende hyllest til kvinnefotballen og den utviklingen idretten har hatt. Noe vi i Hyundai stiller oss 100% bak.


Utstillingen presenteres i samarbeid med FIFA World Football Museum og er ett av mange initiativ fra oss i Hyundai. Vi bærer stolt fanen som fremmer kvinnefotball, en grunntanke som føyer seg inn i rekken med flere av våre verdier. Det være seg lidenskap for fotball, Fair Play og det å alltid ha et fremtidsrettet blikk på klima og et konstant fokus på å redusere utslipp.

Slagordet som best beskriver utstillingen er True Passion. Og det er nettopp det disse kvinnene har. Vi ønsker deg velkommen til en berikende utstilling som løfter kvinnene opp dit de skal være, - på gullstol.

Igjennom fotball - VM, og True Passion-kampanjen har vi i Hyundai virkelig vist vår støtte og engasjement i kampen for en likestilt fotballsport.

 

Wonhong Cho, Executive Vice President and Chief Marketing Officer i Hyndai Motor
Vi mener lidenskapen for biler og fotball går hånd i hånd. Begge parter etterstreber frihet, begeistring, kreativitet, skjønnhet og perfeksjon. Wonhong Cho, Executive Vice President and Chief Marketing Officer i Hyndai Motor

Mer enn 4200 skuelystne så utstillingen under åpningshelgen, så alt ligger til rette for mye folk hos FIFA World Football Museum.

Se den viktige og helt spesielle utstillingen på Nelson Mandela Park in Les Halles fra 15 juni – 7 juli

 

 

 

 

Relaterte artikler
Annet

Hverdagsheltene inntar Bislett Stadion

Den 7. juni går Bislett Games av stabelen, og vår helt egen superhelt Karsten Warholm skal sammen med andre friidrettshelter igjen få bevise hva de er gode for! Bislett Games sikter mot å være verdens mest bærekraftige friidrettsarrangement og frakter blant annet sine idrettsutøvere til og fra trening i elbiler og hydrogenbiler fra Hyundai. Vi er stolte sponsorer av arrangementet og gjør vårt beste for å redde verden - i ekte superheltånd.

Annet

Hyundai blir ny hovedsponsor for By:Larm

I tre år har Hyundai sponset den britiske musikkprisen Mercury Awards. Nå fortsetter satsingen på musikk i Norge med sponsorat av festivalen By:Larm, og prisutdelingen Hyundai Nordic Music Prize.

Annet

Hva sier bilfargen om deg?

Man skal ikke kjøre langt ut i trafikken før man er omgitt av ensformighet. Men hvorfor er det slik at de fleste av oss velger sort, sølv eller grå bil?

Back to top