Gå til innhold

Hyundai blir ny hovedsponsor for By:Larm

I tre år har Hyundai sponset den britiske musikkprisen Mercury Awards. Nå fortsetter satsingen på musikk i Norge med sponsorat av festivalen By:Larm, og prisutdelingen Hyundai Nordic Music Prize.

  • Publisert: 05.12.18
  • foto: Ole Christian Klamas/Christian Haukeli

By:Larm og Nordic Music Prize

By:Larm er en norsk musikkonferanse og -festival som arrangeres i Oslo hvert år. I 2019 går arrangementet av stabelen fra 28.02 til 02.03 med foredrag, seminarer og konserter over hele byen. Hyundai går inn som en ny hovedsponsor for musikkarrangementet og inngår et samarbeid rundt prisutdelingen Nordic Music Prize, som nå får navnet Hyundai Nordic Music Prize. 

Sponsorsjef i By:Larm, Peter Eikeland, forteller i et intervju med Kampanje.com at de har vært heldige med stabile partnere over lang tid, men at samarbeidet med Hyundai blir kronen på verket. De får nå en sponsor bak produktet Nordic Music Prize, en prisutdeling som har etablert seg som en viktig arena for nordisk musikk.

En merkevare i endring

I dag har Hyundai Norge, landets nest yngste bilkunder når det kommer til førstegangskjøp av nybil. Snittet på kjøp av nybil i bilbransjen generelt ligger rundt midten av 50 årene, mens snittalderen for førstegangskjøp av nybil hos Hyundai i 2017 lå på 44 år, et snitt som har falt med 18 år siden 2015. 

Markedssjef i Hyundai Christian Stenbo forteller at det har en sammenheng med at vi har et av de bredeste miljøbil-tilbudene i Norge, med de tre modellene IONIQ electric, KONA electric og NEXO. Som en merkevare i endring og med en ny kundegruppe trenger vi i Hyundai Norge å tenke nytt rundt hvordan vi kommuniserer, og til hvem.

Festivalsponsing har vi vært med på før, både nasjonalt og internasjonalt. Valget av musikk handler dels om å videreføre det som ble påbegynt med britiske Mercury Awards, men også om å komme i kontakt med et yngre publikum som interesserer seg for miljø og byutvikling. Vi tror vi kan ha mye til felles med publikummet til By:Larm, og de er ikke nødvendigvis de som tenker på Hyundai når de våkner om morgenen. 

Miljø i fokus

Hyundai har lenge hatt miljø i førersetet, et fokus som fortsetter for våre nye fremtidige produkter. Det er et spennende scenario som ligger i den fremtidige utviklingen av byer og mobilitet. Bilen kommer fortsatt til å være en del av menneskets hverdagsliv, men på en annen måte. Vi i Hyundai er interessert i å ta en posisjon på dette området, og vi ser By:Larm som den perfekte arenaen for vår satsning, samtidig som vi bidrar til et av Nordens viktigste musikkarrangement.

 

Relaterte artikler
Annet

På tur med Hyundai – Helgelandskysten

Vakre kontraster, spektakulære naturfenomener og sagnet om De syv søstre -Helgelandskysten er definitivt verdt turen. Med #påturmedhyundai ønsker vi å dele opplevelsene våre fra veien, og håper du vil være med på å gjøre det samme.

Annet

På tur med Hyundai – Refsnes Gods

Det er lite som slår følelsen av å hoppe inn i bilen, og rette et forventningsfullt blikk mot ukjente destinasjoner. Med kampanjen #påturmedhyundai ønsker vi å dele våre beste opplevelser fra veien på Instagram og håper at du vil gjøre det samme.

Annet

5 grunner til hvorfor din neste bil burde være en SUV

Sport Utility Vehicles, også kjent som SUV, har både utseendet og tilbehøret til et røft terrengkjøretøy. I dag har derimot den mer moderne versjonen byttet beite og er nå å se i de mer urbane områdene og ikke bare på humpete landeveier. Hvorfor har SUV fått denne appellen i markedet?

Back to top