Gå til innhold

Enorm verdiøkning for merkevaren Hyundai

Hyundai er verdens 35. mest verdifulle merkevare uansett bransje, og verdens 6. mest verdifulle merkevare innnen bilindustrien.

  • Publisert: 11.12.17

Hyundai Motor har opprettholdt sin posisjon blant verdens 40 mest verdifulle merkevarer for tredje år på rad, i følge de globale merkevarespesialistene i selskapet Interbrand.

13,2 milliarder dollar

Hyundai Motor beholdt sin plass som verdens 35. mest verdifulle merkevare til tross for utfordrende forhold i mange markeder. Merkevareverdien vokste med 5,1 % i fjor til 13,2 milliarder dollar.

Solgte nesten fem millioner biler

Hyundai Motor solgte 4,86 millioner enheter globalt og oppnår dermed en 6. plass i den globale bilrankingen, foran Audi, Nissan, Volkswagen og Porsche.

Veksten er såkalt eksponentiell og Hyundai-konsernet har sett merkevareverdien firedoble seg siden 2005.

Hyundai – mer enn et bilmerke

Hyundai Motor har ambisjoner om ikke bare være et bilmerke, men også et livsstilsmerke. Huyndai bygger videre på merkevare-retningen " Modern Premium " og merkefilosofien for fremtidig mobilitet har allerede resultert i økt merkevareverdi. I tillegg til kvalitet, teknologi og pris vil Hyundais kreativitet og innovasjon løfte selskapet videre til en bærekraftig merkevarevekst i tiden fremover, heter det i en uttalelse fra Intrbrands som videre sier:

En viktig del av Hyundai Motors bærekraftige vekst i merkevareverdi er dens løpende forpliktelse til å utvikle sin visjon for" Future Mobility ", til tross for tøffe markedsforhold i mange markeder.

Hyundai Motor jobber hardt med svært krevende produktutvikling rundt å utvikle en rimelig teknologi for selvkjørende biler.

Selskapet Interbrand rangerer merkevarene gjennom å benytte de ulike selskapenes finansielle balanse, kombinert med markedsaktiviteter, herunder også aktiviteter som reflekterer de ullike varemerkenes potensielle profilt.

Økt konkurransekraft

I tillegg til å opprettholde sin posisjon for høyeste kvalitet i store markeder, styrket Hyundai Motor også sin globale produktportefølje gjennom lanseringen av helt nye KONA – en ny kompakt SUV. I Norge har mer enn 10 000 personer registrert seg som interessenter for el-utgaven.

Hyundai Motor lanserte nylig også i30 N, den første modellen av en meget potent N-lineup. Den nye bilen bygger på Hyundai Motors engasjement innen motorsport, og setter også fokus på sterk motor og spennende sjåføropplevelser i hjertet av produktutviklingen innen bilproduksjonen.

Relaterte artikler
Bilnytt

Fantastisk prestasjon av Hyundai-tekniker på Norges yrkes-NM

Nok et mesterskap har gått av stabelen, og i perioden mellom 23. og 25.oktober samlet det seg nærmere 300 deltagere på Hellerudsletta i Skjetten for å delta i yrkes-NM innenfor 30 ulike fag. Med en god representant for Hyundai ble det til og med pallplass.

Bilnytt

Prisdryss til Hyundai

Vi i Hyundai har lenge jobbet for miljøet og fremtiden, derfor er det ekstra gøy når vårt harde arbeid legges merke til. Aldri før har vi opplevd så gode tilbakemeldinger fra både industrien og massemarkedet. Og dette er bare begynnelsen!

Bilnytt

Her er nye Santa Fe

Hyundai Santa Fe kom på markedet for første gang i 2000, og var med det en pioner i det europeiske SUV-markedet, som på den tiden var marginalt i volum. Det første året ble det registrert rundt 1.000 Santa Fe på det europeiske markedet.Siden den gang har Santa Fe markert seg som en kraftfull firehjulstrekker med mye plass og svært høyt utstyrsnivå, og den har bidratt til at Hyundai har solgt over 1,4 millioner SUVer i Europa.

Back to top