Gå til innhold

Enorm verdiøkning for merkevaren Hyundai

Hyundai er verdens 35. mest verdifulle merkevare uansett bransje, og verdens 6. mest verdifulle merkevare innnen bilindustrien.

  • Publisert: 11.12.17

Hyundai Motor har opprettholdt sin posisjon blant verdens 40 mest verdifulle merkevarer for tredje år på rad, i følge de globale merkevarespesialistene i selskapet Interbrand.

13,2 milliarder dollar

Hyundai Motor beholdt sin plass som verdens 35. mest verdifulle merkevare til tross for utfordrende forhold i mange markeder. Merkevareverdien vokste med 5,1 % i fjor til 13,2 milliarder dollar.

Solgte nesten fem millioner biler

Hyundai Motor solgte 4,86 millioner enheter globalt og oppnår dermed en 6. plass i den globale bilrankingen, foran Audi, Nissan, Volkswagen og Porsche.

Veksten er såkalt eksponentiell og Hyundai-konsernet har sett merkevareverdien firedoble seg siden 2005.

Hyundai – mer enn et bilmerke

Hyundai Motor har ambisjoner om ikke bare være et bilmerke, men også et livsstilsmerke. Huyndai bygger videre på merkevare-retningen " Modern Premium " og merkefilosofien for fremtidig mobilitet har allerede resultert i økt merkevareverdi. I tillegg til kvalitet, teknologi og pris vil Hyundais kreativitet og innovasjon løfte selskapet videre til en bærekraftig merkevarevekst i tiden fremover, heter det i en uttalelse fra Intrbrands som videre sier:

En viktig del av Hyundai Motors bærekraftige vekst i merkevareverdi er dens løpende forpliktelse til å utvikle sin visjon for" Future Mobility ", til tross for tøffe markedsforhold i mange markeder.

Hyundai Motor jobber hardt med svært krevende produktutvikling rundt å utvikle en rimelig teknologi for selvkjørende biler.

Selskapet Interbrand rangerer merkevarene gjennom å benytte de ulike selskapenes finansielle balanse, kombinert med markedsaktiviteter, herunder også aktiviteter som reflekterer de ullike varemerkenes potensielle profilt.

Økt konkurransekraft

I tillegg til å opprettholde sin posisjon for høyeste kvalitet i store markeder, styrket Hyundai Motor også sin globale produktportefølje gjennom lanseringen av helt nye KONA – en ny kompakt SUV. I Norge har mer enn 10 000 personer registrert seg som interessenter for el-utgaven.

Hyundai Motor lanserte nylig også i30 N, den første modellen av en meget potent N-lineup. Den nye bilen bygger på Hyundai Motors engasjement innen motorsport, og setter også fokus på sterk motor og spennende sjåføropplevelser i hjertet av produktutviklingen innen bilproduksjonen.

Relaterte artikler
Bilnytt

Auto Zeitung har kåret Hyundai i20 til Årets Bil

Hyundais 2. generasjon i20 har fått strålende anmeldelser fra sjåfører verden over. Nå har bilen utkonkurrert rivalene i B-segmentet og blitt kåret til Årets Bil av det tyske bilmagasinet Auto Zeitung.

Bilnytt

Gatetest av råskinn

Hyundai fortsetter testingen av nye i30 N, selskapets første high performancebil. I vinter kjørte de test i Sverige med rallyesset Thierry Neuville.

Bilnytt

Bilprodusent valgte Oslo for internasjonalt fotoopptak

En ny elektrisk bil skal vises frem for Europas bilpublikum - med Oslo som bakgrunn. Norske byer har en unik høy andel av elektriske biler og Oslo kan kanskje regnes som verdens elbil-hovedstad. Ingen tvil om at byen byr på et autentisk miljø for å fotografere en ny elektrisk bil.

Back to top