Gå til innhold

Enorm verdiøkning for merkevaren Hyundai

Hyundai er verdens 35. mest verdifulle merkevare uansett bransje, og verdens 6. mest verdifulle merkevare innnen bilindustrien.

  • Publisert: 11.12.17

Hyundai Motor har opprettholdt sin posisjon blant verdens 40 mest verdifulle merkevarer for tredje år på rad, i følge de globale merkevarespesialistene i selskapet Interbrand.

13,2 milliarder dollar

Hyundai Motor beholdt sin plass som verdens 35. mest verdifulle merkevare til tross for utfordrende forhold i mange markeder. Merkevareverdien vokste med 5,1 % i fjor til 13,2 milliarder dollar.

Solgte nesten fem millioner biler

Hyundai Motor solgte 4,86 millioner enheter globalt og oppnår dermed en 6. plass i den globale bilrankingen, foran Audi, Nissan, Volkswagen og Porsche.

Veksten er såkalt eksponentiell og Hyundai-konsernet har sett merkevareverdien firedoble seg siden 2005.

Hyundai – mer enn et bilmerke

Hyundai Motor har ambisjoner om ikke bare være et bilmerke, men også et livsstilsmerke. Huyndai bygger videre på merkevare-retningen " Modern Premium " og merkefilosofien for fremtidig mobilitet har allerede resultert i økt merkevareverdi. I tillegg til kvalitet, teknologi og pris vil Hyundais kreativitet og innovasjon løfte selskapet videre til en bærekraftig merkevarevekst i tiden fremover, heter det i en uttalelse fra Intrbrands som videre sier:

En viktig del av Hyundai Motors bærekraftige vekst i merkevareverdi er dens løpende forpliktelse til å utvikle sin visjon for" Future Mobility ", til tross for tøffe markedsforhold i mange markeder.

Hyundai Motor jobber hardt med svært krevende produktutvikling rundt å utvikle en rimelig teknologi for selvkjørende biler.

Selskapet Interbrand rangerer merkevarene gjennom å benytte de ulike selskapenes finansielle balanse, kombinert med markedsaktiviteter, herunder også aktiviteter som reflekterer de ullike varemerkenes potensielle profilt.

Økt konkurransekraft

I tillegg til å opprettholde sin posisjon for høyeste kvalitet i store markeder, styrket Hyundai Motor også sin globale produktportefølje gjennom lanseringen av helt nye KONA – en ny kompakt SUV. I Norge har mer enn 10 000 personer registrert seg som interessenter for el-utgaven.

Hyundai Motor lanserte nylig også i30 N, den første modellen av en meget potent N-lineup. Den nye bilen bygger på Hyundai Motors engasjement innen motorsport, og setter også fokus på sterk motor og spennende sjåføropplevelser i hjertet av produktutviklingen innen bilproduksjonen.

Relaterte artikler
Bilnytt

De krysset Europa med hydrogenbil

Forrige uke satt ett knippe europeiske journalister seg fore å krysse Europa med hydrogenbil. Turen gikk fra Bergen til Bolzano i Italia.

Back to top