Gå til innhold

Andreas Mikkelsen har signert to-års kontrakt med Hyundai

Hyundai Motorsport kan i dag bekrefte at norske Andreas Mikkelsen har skrevet under på en toårs-kontrakt for 2018- og 2019-sesongene i FIA World Rally Championships (WRC).

  • Publisert: 28.09.17

Mikkelsen vil kjøre alle løp i 2018-sesongen i Hyundai i20 Coupe WRC, sammen med kartleser Anders Jæger.

Hyundai Motorsports eksisterende team med Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Dani Sordo/Marc Martí og Hayden Paddon/Seb Marshall fortsetter i tillegg sine kontrakter som gjelder ut 2018-sesongen.

– Jeg er svært glad for at Hyundai Motorsport har gitt meg sjansen til å igjen kjøre WRC på fulltid i 2018 og 2019, sier Andreas Mikkelsen i en kommentar.

– Allerede før mitt første løp for laget føler jeg at jeg har kommet raskt på plass, og det er helt klart for meg at jeg har signert for et rallyteam i verdensklasse. Hyundai har reelle sjanser til å vinne både fører- og lagmesterskap, sier Mikkelsen, og legger til:

– Jeg ser frem til å hjelpe laget med å oppnå disse målene fra Rallye Monte-Carlo neste år, og vil gjøre mitt for å kjempe om titlene.

Hyundai Motorsport-sjef Michel Nandan er svært glad for å få Mikkelsen til laget.

– Andreas er den typen rally-sjåfør som raskt tilpasser seg og går rett på sak. Fra de gangene han allerede har rukket å besøke fabrikken i Alzenau har vi merket hans besluttsomhet og profesjonalitet.

Mikkelsen har allerede rukket å teste bilen, og har ifølge Nandan gitt positive og konstruktive tilbakemeldinger.

– Vi er svært glade for å ha ham med på fulltid i to hele sesonger, sier Hyundai-sjefen og legger til:

– Vi kan nesten ikke vente på å se ham i aksjon i denne sesongens tre siste løp, neste års sesong og inn i fremtiden.

Relaterte artikler
Motorsport

Rally Monte Carlo, løpet hvor publikum påvirker utfallet

Ett av verdens mest berømte og tradisjonsrike bilrace starter rallysesongen denne uken. Rally Monte Carlo ble første gang arrangert i 1911 for å vise bilenes fremskritt og nyvinninger. Siden 1973 har årets første rallyløp bydd på alt fra tørr asfalt til regn, snø og is, noe som gjør dekkvalget til en risikosport i seg selv.

Back to top